2017 m. spalio mėn.
Pr A T K Pn Š S
« Rgs    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
PROJEKTAS ,,VAIKO KELIAS Į GRAŽIĄ KALBĄ“

Kasmet į mūsų ugdymo įstaigą ateina nemaža dalis vaikų, turinčių įvairių kalbėjimo ir kalbos sutrikimų, kurių tarpe pasitaiko 3-6 nekalbantys vaikai (kalba sava kalba, ar taria tik įvairius garsažodžius: am, au ir pan., o kartais tik vieną, dažniausiai lengvesnį žodžio skiemenį). Pastebėjome, kad vis daugiau net ir kalbančių vaikų, turi menką kalbėjimo patirtį: dažniausiai įvardina elementarius buitinius kasdieninius daiktus, tik visai nedidelė dalis vaikų kalba sakinukais, geba pasakoti. Pagrindiniai kalbos ugdytojai yra vaikų tėvai namuose ir lopšelių-darželių pedagogės, kurios nuolat skatina vaikų spontaniškus pasisakymus arba per žaidimus organizuoja  tikslingas kalbos ugdymo situacijas. Jau daugelį metų ieškojome įvairių prevencijos būdų, padedančių siekti sėkmingo ankstyvojo ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos vystymosi.

Nuo 2014 metų lapkričio 14 dienos lopšelis-darželis ,,Varpelis“ dalyvauja  tarptautiniame ilgalaikiame, prevenciniame projekte ,,Vaiko kelias į gražią kalbą“. Projekto organizatorius – Klaipėdos m. lopšelis-darželis „Puriena“. Projekto daly-viai – 60-ties Lietuvos ugdymo įstaigų, Kaliningrado  ir Liepojos  miestų ikimokyk-linių įstaigų logopedai, pedagogai, vadovai ir vaikų tėvai.  

Projekto tikslas – sudaryti palankias sąlygas ankstyvojo amžiaus (1,5- 4 m.) vaikų kalbos sutrikimų prevencijai: lavinti vaikų smulkiąją motoriką, girdimąjį suvokimą, mokyti taisyklingo garsų tarimo, kalbinio kvėpavimo, ugdyti pozityvumą ir motyvaciją, nes  ankstyvasis amžius – pats svarbiausias ir palankiausias laikotarpis vaikų kalbai ugdyti.

2016-2017 mokslo metais projekte dalyvauja  mūsų įstaigos ,,Kiškučių”, ,,Boružiukų“ ir ,,Smalsučių“ grupių vaikai su auklėtojomis Rima Petraškiene, Onute Masterkoviene, Asta Juodėniene, Danute Brusokiene, Rima Plikiene ir pavaduotoja ugdymui Zofija Grinkevičiene. Joms talkina logopedė Audra Plačienė. Projektinės veiklos metu pedagogės ugdo savo kūrybiškumą, o vaikai ne tik patiria pažinimo džiaugsmą, džiugių emocijų, o taip pat lavina stambiąją,  smulkiąją ir artikuliacinę motoriką, kalbinį kvėpavimą. Kalbos raidai didelę reikšmę turi visa vaiką supanti aplinka, t. y. socialinės ir kultūrinės sąlygos, kuriose vaikas auga.Mes, pedagogės, turime puikią galimybę bendradarbiaudamos viena su kita, kasdien džiaugtis kiekvieno vaiko kartais net ir nedrąsiu, bet kartu ir nuostabiu pasiekimu, jo mažais žingsneliais.

Smagu visiems drauge žingsniuoti kūrybiškos sėkmės ir gražios kalbos link. Bendrų pastangų dėka yra ne tik ugdoma vaikų kalba, bet ir vykdoma jos sutrikimų prevencija.